Wednesday 21 November 2012

My Favourite Things



The Sound Of Music - den gamla musikalklassikerfilmen finns även som doftljus. 
Ja, iallafall delar av den:


Idag köpte jag en burk Crisp Apple Strudel. Underbar i köket! Sedan tidigare har jag även favoriten Warm Woolen Mittens. Bright Copper Kettles har jag köpt till Mamma i julas och Moon On Their Wings fick en vän i födelsedagspresent. Jag är förstås nyfiken på Blue Satin Sashes och Raindrops On Roses också...



Raindrops on roses and whiskers on kittens

Bright copper kettles and warm woolen mittens

Brown paper packages tied up with strings

These are a few of my favorite things



Cream colored ponies and crisp apple streudels

Doorbells and sleigh bells and schnitzel with noodles

Wild geese that fly with the moon on their wings

These are a few of my favorite things



Girls in white dresses with blue satin sashes

Snowflakes that stay on my nose and eyelashes

Silver white winters that melt into springs

These are a few of my favorite things

6 comments:

  1. sv: Vad roligt att du är med och tävlar om ett Yankee Candle från Ambinesshome.se i dagens lucka i min julkalender! Lycka till!

    ReplyDelete
  2. Hej!
    Nu har jag dragit en vinnare i Goodiebag-tävlingen som du var med i. Kika in och se vem som vann :)

    Vill även tipsa om att jag idag drar igång ett tävlingsrace med massor av tävlingar och fina priser som lottas ut inför jul, anmäl dig gärna! Enkla tävlingsregler förstås :)

    Ha en fortsatt fin dag!

    ReplyDelete
  3. Har du missat vår stora JULPÅSETÄVLING, med produkter till ett värde på över 5000:- kronor?

    Krävs endast en kort motivering för att delta!

    Kika här för att läsa mer: http://lica.nu/2012/december/tavling-vinn-julpasen-varde-5000-.html

    ReplyDelete
  4. älskar yankee candles!! :)

    --
    P.S Missa inte min julkalender! :D Grymma tävlingar varje dag fram till julafton!
    http://adaras.se/category/julkalender-2012.html

    ReplyDelete
  5. Hej! Du deltog i min tävling om ett Yankee Candle från Ambinesshome.se, nu är vinnaren publicerad, se om det var du som vann här http://liie.se/2012/december/vinnare-lucka-2.html Jag har även ordnat 20% rabatt på alla Yankee Candles hos Ambinesshome.se till alla mina läsare, passa på att bunkra upp med härliga doftljus nu! Rabattkoden finns i inlägget.

    ReplyDelete
  6. En ny lucka är öppen, var gärna med igen! :D
    http://adaras.se/2012/december/lucka-6-vinn-en-valfri-vara-fran-usotse.html#comment

    ReplyDelete