Sunday 18 March 2012

Vad är du tacksam för?

Ann-Sofie Sojka kom på en sådan bra idé i sin blogg Sojkas Framtid - Att skriva en tacksamhetslista. Man glömmer ju ibland bort att man faktiskt har en massa saker i sitt liv att glädjas över. Se tillbaka femton år i tiden; Mycket av det du drömde om och önskade dig då, har du idag.

Här är en lista över de saker jag är särskilt tacksam för just idag:

  1. Jag älskar mitt jobb och alla härliga människor jag träffar där
  2. Jag har två fina tonårskillar med charmig Asperger
  3. Jag är intelligent och kreativ
  4. Jag trivs bra i mitt lilla hem
  5. Jag är frisk och börjar se vägen ut ur sorgen efter min man
  6. Jag har naturen in på knuten
  7. Det går bra för mig att gå ner i vikt



6 comments:

  1. Vad glad jag blir över punkt nr.2 och väljer att se det som något positivt. De flesta ser bara det jobbiga mer det, när sanningen är att det finns ju även positiva egenskaper även om det negativa ofta tar över om man inte arbetar med det.

    ReplyDelete
  2. Aspergerbarn är känsliga men oerhört intelligenta. Det är inte lätt alla gånger när man inte kan sålla bort vissa av sinnesintrycken vid en autismspektrumstörning. Jag uppfyller själv väldigt många av aspergerkriterierna men har aldrig kollat upp det. Jag klarar mig bra. Mina grabbar ska få ett BRA liv - Det ska jag kämpa för. Älskar dom!!!

    ReplyDelete
  3. Jätte fin lista du gjort! :)
    Precis så känner jag! Så mycket man har att vara tacksam för!
    Kram!

    ReplyDelete
  4. Tack så mycket förresten! Idag mår jag mycket bättre! :)
    kram

    ReplyDelete
  5. Tror det är viktigt att se positivt på livet, men vissa dagar känns det extra svårt...

    ReplyDelete